20 Aralık 2012 Perşembe

oda tv

entry'den haber yapabilen site.
bu mesaj sözlük yönetimine hem somut olayı bildirmek, hem de genel olarak yayın organlarının ekşisözlük'ten yaptıkları intihallere karşı yaptırım yoluna gitmek, intihalleri önlemek için caydırıcı uygulamalar ve düzenlemeler getirmesi gerektiğine yönelik yazdığım mesajdır, kendi mesajım olduğu için buraya alıntılamakta bir beis görmemekteyim.
" http://www.odatv.com/...smen-katliam-denir-1712121200 oda tv bu linkteki haberi benim (bkz: ankara keçiören'de gerçekleşen köpek katliamı/#31323365) şu entry'mden ve entry'de link olarak verdiğim kendi hayvan hakları blog'umda yayınladığım dilekçeden yararlanarak yapmış, ancak hiç bir kaynak göstermemiş, link vermemiştir. http://turseng.blogspot.com/...ren-belediyesinde.html - dikkat ederseniz blog'daki dilekçemde kullandığım resimlerin aynısını (onlarca resim içinden ben bunları seçip kullanmıştım) ve aynı sırayla kullanmıştır. hatta benim yaptığım sonradan düzelttiğim hatayı bile kopyalamış (ben 60 köpeğin tamamının öldürüldüğünü yazmıştım entry'de, oda tv de aynen böyle yazmış, ben entry'nin devamında ve dilekçede bir kısmının öldürüldüğünü, bir kısmının da öldürülmek üzere bırakıldığını yazdım).
yani, oda tv'nin ekşisözlük içeriğine katkı için yazdığım ve başka bir yerde bulunmayan, yalnızca sözlükte yer alan içeriği/haberi, hem yazar olarak benim, hem de ekşisözlüğün menfaatlerine aykırı olarak kaynak göstermeden kullanması sözkonusu.
benim kaynağım entry'de linkini verdiğim facebook paylaşımıydı: http://www.facebook.com/...33485226872&type=2&theater "

kaynak olarak yararlandığım paylaşımın sahibi maddog olarak bilinen hayvan hakları savunucusu şahsın bile sayfasında http://www.facebook.com/...33485226872&type=1&theater bu linkteki paylaşımın altında yer alan yorumlar arasında (bkz: ankara keçiören'de gerçekleşen köpek katliamı/#31323365) ekşisözlük'te de haber oldu anlamında başlık linkini paylaşmasına rağmen, odatv'nin yararlandığı kaynak olan entry ve blog'da bulunan ve resimlerini bile kopyalayıp kullandığı dilekçeyi/yazıları kaynak olarak göstermeyip link vermemesi manidardır.
aynı paylaşımın sahibi https://twitter.com/firatyildiz şeklinde twitter adresi bulunan şahıs yine twitter hesabında da ekşisözlük'te açmış olduğum başlığı duyurmaya devam etmiştir, paylaşım sahibinin gösterdiği bu hassasiyeti odatv'nin yararlandığı kaynaklara karşı göstermemesi yine oldukça ilginçtir.

ek: blog emailini değiştirmiş olmam hasebiyle blog'daki tüm resimler silinmiş olduğundan, resimler tarafımdan tekrar ancak eski sıralamaya dikkat edilmeden eklenmiştir. bu yüzden blog ve ekşi'deki materyalleri kaynak göstermeden kullanan odatv ile daha önce sözünü ettiğim resimlerin bile blog'daki sıralamayla yayınlanmış olması durumu değişmiş, belirttiğim nedenle sıralama bozulmuştur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...