3 Ocak 2013 Perşembe

hülya avşar

sosyal medya araçlarında kedi ve köpeklerinin ve bilumum denk geldiği hayvanatın resimlerini paylaşan, yine sosyal medya araçlarındaki hesaplarından "bir kap su, bir kap mama" çağrısı yapan, bu yönüyle bakıldığında hayvansever biri gibi bir imaj çizse de, tüm bunları "hayvansever olmanın popüleriteye olumlu etkisi" gibi bir imaj danışmanlığı tüyosu çerçevesidne yaptığından olsa gerek, işkence sonucu elde edilen ürün - kürk almaktan çekinmeyen şahıs.
kürk giysi değil, %100 canlı.
kürk senin için değil, gerçek sahipleri için yaratıldı, seni değil, canları korusun diye verildi Rabb'im tarafından.
kürkler çeşitli işkenceler sonucunda elde edilir. bu yüzden kürke hayır! kürk giyenlere de hayır!
ilaveten, kürkü sadece ünlüler değil, ünlü olmayan, halktan insanlar da giyiyor. örn. azerbaycan ve rusya gibi eski sscb ülkelerinde kürk - varlıklılık, gösteriş, statü simgesi olup, kadınların neredeyse %90'ı kışın gerçek kürk diyer, alıp giyemeyenler de en kısa zamanda alıp giymenin peşine düşer. böyle bir başlık açıp, gerçek kürk giyen ünlüleri duyurma sebebim ise, ünlülerle ünlü olmayanların kürk vahşetine yaptıkları katkı farkıdır. zira, kürk giyen ünlü olmayan insanlar sadece kürkünü giydiği hayvana zarar verip, talep artışına katkı sağlayarak haliyle arzı da artırmakta olduğundan tek bir veballeri mevcuttur - kürk giymek.
ek: bir tarafta yedikule hayvan barınağından, çok yaşlı olduğu için artık sahiplendirilmesinden umut kesilen, tatlı bir yaşlı köpeği, ahir ömründe mutlu etmek üzere sahiplenen, zaten barınağa da tecavüze uğramış olan kediyi görmek amacıyla giden, bildiğim kadarıyla vejetaryen olma yönünde çaba gösteren binnur kaya, bir tarafta da bu kürk vahşetine destek veren kadın. işte, iyilikle kötülük arasından fark, işte iyiyi, güzeli, erdemli ve doru olanı seçmekle, kötüyü, kötülüğü, dehşeti, vahşeti ve de yanlış olanı seçmenin iki apaçık örneği.


kürk giyen ünlülerin ise kürk giyen ünlü olmayanlardan farklı olarak toplum üzerinde oldukça fazla ve yoğun etkisi sözkonusu olduğundan, gerçek kürkü tercih ederek topluma "kürk giyin, bakın ben de giyiyorum, kürk giymek iyidir/güzeldir, sizi bana yaklaştırır, aynı potada eritir, aynı seviyeye çeker" mesajı vermek suretiyle, ünlülerin her yaptıklarını taklit etme, onların mutlak doğruyu bildiklerine/yaptıklarına inanma, onlardan etkilenme eşiği yüksek olan topluma kürk giymeyi empoze etmek/özendirmek suretiyle işledikleri günah nedeniyle veballeri iki kat fazladır. bir - kürk giyerek kürk vahşetine katkı yapmaktadırlar, iki - toplumu özendirerek kürk satışını dolayısıyla kürk katliamını artırmakta, bir kaç katına çıkarmaktadırlar.
kanlı kürk ticaretine bizzat bu iki şekilde destek veren hülya avşar'ı kınamakta, kürke hayır demekteyiz.
(bkz: deri ve kürk fuarı protestosu) - herkese bu protestoya katılarak, sadece oturduğu yerden üzülmek suretiyle değil, bizzat eylemlere iştirak ederek kürk dehşetine tepki göstermesini önermekteyim.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...